Tu jesteś > PSP > Articles by: Edyta Zapalska

Edyta Zapalska

Dlaczego warto czytać książki już od najmłodszych lat?

Czytanie:

  1. Redukuje stres;
  2. Poprawia koncentrację;
  3. Usprawnia pamięć;
  4. Wycisza, pomaga zasnąć;
  5. Rozwija wyobraźnię;
  6. Rozwija zasób słownictwa, pomaga zapamiętywać pisownię wyrazów, rozwijać styl pisania;
  7. Stymuluje mózg, zwiększa zdolności analityczne;
  8. Rozwija wrażliwość na drugiego człowieka oraz na sztukę;
  9. Poszerza wiedzę;
  10. Pozwala odnosić sukcesy w życiu prywatnym i zawodowym

A co wysokie technologie (TV, smartfon, laptop, tablet, zabawki elektroniczne) powodują u dzieci?

  1. BLOKADĘ ROZWOJU JĘZYKA  (słowo „język” rozumieć należy nie tylko jako umiejętność mówienia, ale jego jakość: zasób słownictwa, budowanie zdań i dłuższych wypowiedzi, rozumienie symboli itp.)

Szybko zmieniające się bodźce wzrokowe, które przetwarzane są w prawej półkuli mózgu, automatycznie blokują rozwój lewej półkuli, która odpowiada za rozwój języka. Dzięki lewej półkuli mózgu możemy mówić i rozumieć mowę innych, czytać, pisać, myśleć logicznie, wykonywać obliczenia matematyczne, analizować różne sprawy .

2. NADPOBUDLIWOŚĆ, BRAK KONCENTRACJI, A TYM SAMYM PROBLEMY Z CZYTANIEM I ZAPAMIĘTYWANIEM.

Oglądając telewizję, dziecko  uzależnia się od szybko zmieniającego się obrazu, poznaje świat pełen agresji, hałasu, co przyczynia się do rozdrażnienia, braku koncentracji, zaburzeń snu. Dziecko staje się lękliwe i nadpobudliwe.  Podczas gry na komputerze wydziela się dopamina, która powoduje chwilową przyjemność, ale od której  dziecko uzależnia się.

Dlatego zachęcamy do czytania chociaż kilka minut dziennie!!!

Więcej informacji tutaj:

Godziny pracy od 25.03.2020 r.

Poniedziałek: 12.00 – 15.00

Wtorek: 12.00 – 14.00

Środa: 8.00 – 14.00

Czwartek: 8.00 – 14.00

Piątek 9.00 – 14.00

 

  1. Terapię logopedyczną w szkole organizuje logopeda, który wyznacza termin rozpoczęcia zajęć oraz częstotliwość spotkań.
  2. Decyzję o zakwalifikowaniu dziecka na terapię logopedyczną podejmuje logopeda po diagnozie logopedycznej (badaniu przesiewowym), uwzględniając informacje przekazywane przez rodziców/opiekunów prawnych i osoby pracujące z dzieckiem oraz dokumentację dziecka przedstawioną w szkole przez rodziców/opiekunów prawnych.
  3. Kolejność kwalifikowania dzieci na zajęcia logopedyczne przedstawia się następująco:
  • Uczeń, któremu należy zapewnić terapię na podstawie opinii (lub orzeczenia) poradni psychologiczno – pedagogicznej;
  • Jeżeli opinia (lub orzeczenie) zostało wydane w poprzednim roku szkolnym lub wcześniej, uczeń zostaje zakwalifikowany po badaniu logopedycznym na terenie szkoły;
  • Uczeń, którego rodzic składa wniosek o objęcie dziecka terapią logopedyczną na podstawie zaleceń logopedy po badaniach przesiewowych lub zaleceń wychowawcy bądź nauczyciela;
  • Uczeń, którego rodzic z własnej inicjatywy składa wniosek o objęcie dziecka terapią logopedyczną – po badaniu logopedycznym na terenie szkoły.

W dniach 25 listopada – 13 grudnia trwała w naszej szkole Ogólnopolska Akcja Charytatywna Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę. Ponad 120 kg słodyczy i artykułów papierniczych przekazaliśmy podopiecznym świetlicy opiekuńczo – wychowawczej „OKNO NA ŚWIAT”.

Zbiórka darów przeprowadzona była przy współpracy z PCK.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do akcji!!!