Koniec roku szkolnego, czas więc na podsumowania. Dużo działo się na lekcjach języka polskiego, bo postanowiliśmy uatrakcyjnić zajęcia związane z omawianiem lektur. Notatki robiliśmy w lekturnikach, tworzyliśmy lapbooki i pudełka lekturowe, ciekawe okazały się wieszaki lekturowe.
Najlepszym pomysłem na utrwalenie i podsumowanie pracy z lekturą stały się lapbooki – zrobiliśmy je po omówieniu „Chłopców z Placu Broni”.
Nasz następny pomysł to lekturowe pudełka. Przygotowaliśmy je na lekcję rozpoczynającą omawianie „Opowieści z Narnii”. Ze szczegółami wyjaśnialiśmy, co i dlaczego trafiło do naszych pudełek. W ten sposób przekonaliśmy naszą panią, że świetnie znamy treść książki.
Mity greckie wzbudziły naszą ciekawość i postanowiliśmy opracować wiadomości o bogach greckich „na okrągło”. Teraz nasze dzieła zdobią gazetkę klasową.
Do gustu przypadła nam szczególnie idea lektury na wieszaku. Niesamowicie zaangażowani pracowaliśmy z „Przygodami Tomka Sawyera”, a potem podziwialiśmy nasze prace.
Odkryciem okazały się lekturniki – zeszyty, w których robiliśmy różnorodne notatki o treści, problematyce i bohaterach naszych lektur szkolnych. Na pewno wrócimy do nich przed egzaminem ósmoklasisty.